JONG CD&V Beersel gaat met kam door GAS-boetes

vrijdag, 20 september, 2013
JONG CD&V Beersel gaat met kam door GAS-boetes

In juni was er oprecht veel verontwaardiging bij jongeren toen de nieuwe GAS-wet, waardoor de leeftijdsgrens voor het sanctioneren verlaagd kan worden tot 14 jaar, gestemd werd. JONG CD&V richt zijn pijlen nu op de boetes zelf en ook Beersel doet mee.

Jongerenvoorzitter van Beersel, Renier Vanhaerents, overhandigt aan burgemeester Hugo Vandaele (CD&V) een kam om samen mee door het GAS-regelement te gaan en eventuele buitenproportionele GAS-boetes te weren.
Burgemeester Vandaele aanvaardde deze symbolische kam om dit prachtig initiatief te ondersteunen, maar liet wel meteen optekenen dat deze in Beersel niet nodig zal zijn. “Wij zullen de minimumleeftijd niet verlagen en hebben ook geen absurditeiten in onze GAS-regeling.” Beersel gebruikt de gemeentelijke administratieve sanctie waarvoor ze initieel ingericht was en zal dit ook blijven doen. Voorzitter Vanhaerents is tevreden te weten dat “de jeugd nog steeds kan ravotten in een gemeente waar verdraagzaamheid hoog in het vaandel wordt gedragen.”