Een grote dag

maandag, 18 november, 2013

Dinsdag was een belangrijke dag in het Vlaamse Christendemocratische landschap. Niet enkel werd onze nationaal voorzitter Wouter Beke herverkozen met een bijna stalinistische score, maar ook de lijsttrekkers en ‘hun’ goede doelen werden officieel voorgesteld.                                                                                                                                 Dworp, Renier Vanhaerents

Dat Beke herverkozen zou worden, leek niemand aan te twijfelen. Hij loodste niet enkel onze partij feilloos door de gemeenteraadsverkiezingen waardoor CD&V de grootste lokaal verankerde partij blijft in een veranderend Vlaanderen, maar werkte ook een nieuw ideologisch traject uit waarbij we nieuwe scheuten enten op ervaren stronken –beter bekend als Operatie Innesto.

Met 98,7% van de stemmen achter zijn naam wordt hij stevig in het zadel gezet voor de ‘moeder der verkiezingen’. Hij wil van CD&V weer een toonaangevende volkspartij maken.

Ook dinsdag werd bekrachtigd dat minister Koen Geens de kamerlijst voor Vlaams-Brabant zal trekken. Samen met Peter Van Rompuy, die lijsttrekker is van de Vlaamse lijst in Vlaams-Brabant, kozen ze in het thema #warmvlaanderen het Fonds Dieter tot ‘hun’ goed doel.

Als er een dezer dagen knaloranje handschoenen onder je neus schuiven, aarzel dan zeker niet deze aan te schaffen. Fonds Dieter kan met de opbrengst kansandere jongeren ondersteunen in hun loopbaan na het secundair onderwijs.

CD&V Beersel geeft haar volste vertrouwen aan onze kopstukken, steunt #warmvlaanderen en hoopt jullie samen met 3500 andere deelnemers te mogen ontmoeten op het Innestocongres.